Fotografering kan være så mangt, og mange fotografier er definitivt ikke kunst.

Likevel, foto betyr å male med lys, og mulighetene er uendelige dersom man setter seg inn i mulighetene og har blikk for spennende og/eller vakre motiver. De siste års utvikling med stadig bedre digitale fotoapparater har medført en enorm interesse for fotografering ut over de vanlige familiebildene.

RKFs Fotoklubb ble startet 17. september 2003, og møtes i to onsdags-møter og en tur første søndag hver måned. Tidspunkter kan variere litt med årstidene, lyset og hvor vi reiser. Noen ganger reiser vi langt, slik som til en gammel biloppsamlingsplass i Sverige eller til Mølen, andre ganger oppsøker vi perler like i nærheten. De fleste turene varer en 3-6 timer, men vi har også reist på overnattingsturer.

Fotoklubben koster ikke noe ekstra i seg selv, men du må være medlem i RKF, og kurs og foredrag må vi spleise på.

Snakk med vår leder Hanne Rognerud, tlf 482 12 505, dersom du er interessert i fotoklubben, eller meld deg inn direkte her på nett.

Kommende program

• 27. mars 19:00 - 21:00

Fotoklubben: Foredrag med Håvard Tørring

Sted: Sandbekkstua

Foredrag: Fortellingen i bildet med Håvard Tørring. Ta med to bilder hver som vi kan tolke. Kveldens konkurranse: Frost,

• 07. april 12:00 - 17:00

Fotoklubben: Langs Alnaelva

Sted: Lillestrøm Stasjon

Tur: Langs Alnaelva fra Bryn Togstasjon. Vi møtes klokka 12.00 på Lillestrøm stasjon og tar lokaltoget kl 12.10 til Bryn.

• 10. april 19:00 - 21:00

Fotoklubben: Bildevisning

Sted: Sandbekkstua

Bildevisning: Ta med 10 bilder. Vi snakker om 3 av dem.

• 24. april 19:00 - 21:00

Fotoklubben: 6 fotoforedrag

Sted: Sandbekkstua

6 foredrag:   6 fotografer viser bilder og forteller om sitt prosjekt i 10 min. Sølvi Aasvik, Geir Hareide Andersen, Leif Egil Olsen, Raffaele Ragasson, Rolf Støa og Anne Lillehaug Berg. Kveldens konkurranse: Motlys.

• 05. mai 12:00 - 17:00

Fotoklubben: Kjøsterudjuvet Drammen

Sted: Pendlerparkeringen Lillestrøm Stasjon

Tur: Kjøsterudjuvet Drammen.

• 08. mai 19:00 - 21:00

Fotoklubben: Bildevisning og konkurranse

Sted: Sandbekkstua

Bildevisning: Ta med 8 bilder. Vi snakker om 3 av dem. Konkurranse: I Huset.

• 22. mai 19:00 - 21:30

Fotoklubben: Foredrag med Ronny Østnes

Sted: Sandbekkstua

Foredrag med Ronny Østnes: Fotografi - Et umulig vidunder.

• 24. mai 19:00 - 23:00

Fotoklubben: Ut og spise

Ut og spise: Sted bestemmes senere.

• 02. juni 11:00 - 17:00

Fotoklubben: Hovedøya

Sted: Lillestrøm Stasjon

Tur: Vi drar til Hovedøya. Vi møtes klokka 11.00 på togstasjon i Lillestrøm.

• 07. juni 19:00 - 23:00

Fotoklubben: Sommeravslutning

Sted: Kommer senere

Sommeravslutning: Sted og klokkeslett bestemmes senere.

Bildevisning 13.03.19

Vi hadde en flott bildevisningskveld i Sandbekkstua. Det var godt oppmøte, og det ble vist mange flotte bilder. Mange gode kritikker og hyggelig stemning.
Vi hadde avstemning etter fotostafetten vi hadde søndag 03.03.19 som gikk fra Grønland til Kampen. De to kategoriene som det ble konkurrert i var «nytt» og «gammelt».

Workshop makrofotografering 27.02.19

Det var godt oppmøte da Geir hold workshop rundt makrofotografering. Vi lærte 6 forskjellige måter å ta makrobilder på, og deretter var det trening med forskjellige effekter. Morsomt og lærerikt
Etter workshop var det fotokonkurranse med temaet «Musikk».