Fotografering kan være så mangt, og mange fotografier er definitivt ikke kunst.

Likevel, foto betyr å male med lys, og mulighetene er uendelige dersom man setter seg inn i mulighetene og har blikk for spennende og/eller vakre motiver. De siste års utvikling med stadig bedre digitale fotoapparater har medført en enorm interesse for fotografering ut over de vanlige familiebildene.

RKFs Fotoklubb ble startet 17. september 2003, og møtes i to onsdags-møter og en tur første søndag hver måned. Tidspunkter kan variere litt med årstidene, lyset og hvor vi reiser. Noen ganger reiser vi langt, slik som til en gammel biloppsamlingsplass i Sverige eller til Mølen, andre ganger oppsøker vi perler like i nærheten. De fleste turene varer en 3-6 timer, men vi har også reist på overnattingsturer.

Fotoklubben koster ikke noe ekstra i seg selv, men du må være medlem i RKF, og kurs og foredrag må vi spleise på.

Snakk med vår leder Hege Martinsen, tlf 924 25 226, dersom du er interessert i fotoklubben, eller meld deg inn direkte her på nett.

Kommende program

• 24. november 12:00 - 16:00
    |Gjentakende Arrangement (Se alle)

An event every week that begins at 12:00pm on søndag and lørdag, repeating until 9. desember 2018

RKFs Fotoklubb

Sted: Sandbekkstua

RKFs Fotoklubb har sin tradisjonelle utstilling i Sandbekkstua 24. november - 9. desember. Det er ikke noe spesielt tema for årets utstilling, og det åpner for at den blir både fargerik og spennende med bilder for en hver smak. Kjell Hovde står for musikken til åpningen, noe vi gleder oss til!

• 28. november 19:00 - 21:00

Åpent for alle: Erik Damsgaard om Østensjøvannet

Sted: Sandbekkstua

Gå ikke glipp av foredrag med Erik Damsgård om Østensjøvannet, samt om arbeidsflyt i fotografering! Dette foredraget er åpent for alle, så du trenger ikke være medlem av fotoklubben for å få gode tips om veien fra fotograferingen til ferdig utskrift. Kveldens konkurranse: Panorering.

• 02. desember 11:30 - 17:00

Fotoklubben: Tur til Bygdøy Folkemuseum

Sted: Parkeringen ved bussterminalen på Lillestrøm

Tur til Bygdøy Folkemuseum med julemarked.