Nå synger Åpen stue på siste verset, og foreløpig siste holdes onsdag 13.mars fra kl 11:00.

Det har vært vanskelig å få tilbake publikum etter pandemien, og det har blitt konkurranse fra turaktiviteter på onsdager. De drivende kreftene i Åpen stue begynner også å trekke så pass på årene og har vært aktive i så mange år at de nå gir seg. Men de gir seg ikke med lett hjerte, og om noen andre kunne tenke seg å ta over stafettpinnen, så er de villige til å hjelpe nye krefter i gang. Åpen stue som konsept kan være et viktig treffpunkt og kan ta opp mange interessante tema, og det kan også vurderes å flytte aktiviteten til en annen ukedag eller til for eksempel kveldstid for å åpne opp for at også yrkesaktive kan drive /  komme på Åpen stue.

Åpen stue, Rælingen kunstforenings yngste datterforening, ble startet våren 2009. Vi har hatt åpent hver tredje onsdag, onsdagen etter utstillingsåpning. Stua har vært åpen fra kl 11.00 til ca. kl 13.30, og det ble servert kaffe og vafler. Turgåere og andre som disponerer tiden sin på dagen, pratet og hygget seg. Aktuelle kåsører har vært invitert og har holdt foredrag ca. kl 11.30. Vanligvis kom mellom 20 og 30 besøkende disse dagene, og muligens hadde vi besøksrekord da Alf Cranner fortalte om sitt vennskap med Alf Prøysen.

Tema for Åpen stue ble annonsert på Facebook, Hva skjer i RB og på nettsidene våre. Møtene ble normalt holdt normalt onsdager etter utstillingsåpninger i Sandbekkstua.

Du kan sende e-post til apen.stue@kunstforening.no eller ta kontakt med noen i styret.

Kommende program

Det er ingen kommende arrangementer.