Rælingen kunstforening viser mellom 12 og 14 utstillinger i året. Noen av dem er faste, slik som male- og fotoklubbens utstillinger, den kunsterjuryerte Rælingsutstillingen og vår faste grafikkutstilling på sommeren. Resten av utstillingene er valgt ut av vår utstillingskomité, og er en kombinasjon av kunstnere som har søkt utstilingsplass og kjente kunstnere som vi har forespurt selv.

Kunstnere som vil søke om utstilling i Rælingen kunstforening sender en e-post med søknad og bilder til utstillingskomitéen vår på: kunstutvalg.ralingen@kunstforening.no.

Kunstnere som stiller ut i Rælingen kunstforening er i godt selskap. Opp gjennom årene har vi hatt gode separatutstillinger av kjente kunstnere som Pushwagner, Nico Widerberg, Franz Widerberg, Kjetil Skøien, Åke Berg, Cathrine Knudsen, Christer Karlstad, Jan Baker, Karl Chilcott, Jarle Rosseland, Tore Hogstvedt, Eva Harr, Bjørn Ransve, Kari Grasmo, Bjørg Thorhallsdottir, Carl Neesjar, Gino Scarpa, Morten Engh, Svein Solem, Dag Thoresen, Arne Nøst, Arild Yttri, Lars Larsen Solaas, Marit Bockelie, Sverre Malling, Irene Christensen, Hans Normann Dahl, Ingrid Blakstad, Dagfinn Knudsen, Vebjørn Sand, Knut Glymer, Leo Schikora, Dag Fyri, og dette er bare et lite utvalg av alle.

Sandbekkstua

…tidligere kalt Blystadhuset, er et av de eldste hus i Rælingen, muligens det aller eldste. Det har antakelig ikke vært hverken gårdsbruk eller husmannsplass, bare et lite velbygd hus ved allfarvei.

Datautstyr og presentasjoner i Sandbekkstua

Det finnes PC og prosjektor med lerret i Sandbekkstua. Vi anbefaler de som skal holde presentasjoner i Sandbekkstua å ta med presentasjon og/eller bilder som skal vises på en minnepenn og bruke PC’en i Sandbekkstua.

Utstillingslokalet

De aller fleste utstillingene våre holdes i Sandbekkstua. Lokalene består av to rom, «Storstua» og «Kammerset». Kjøkkenet er ikke egnet som utstillingsrom, men har i enkelte tilfeller vært brukt til andre formål.