Tor Olav Foss
Sandbekkstua, Rælingen kunstforening Innerst i Tømmervegen i Lørenskog,Norge«Mine malerier har lys, undring og sakrale uttrykk som sentrale elementer og spenner fra naturalistisk figurativ til abstrakt uttrykksform i ulike teknikker.»
«Mine malerier har lys, undring og sakrale uttrykk som sentrale elementer og spenner fra naturalistisk figurativ til abstrakt uttrykksform i ulike teknikker.»
Malegruppa i Rælingen Kunstforening har salgsutstilling i Ravinene i perioden 10.-30. mars. Her viser vi ulike teknikker, temaer og uttrykksformer. Åpent: mandag 08:30 - 15:00, tirsdag 08:30 - 12:00, onsdag 08:30 - 12:00, torsdag 08:30 - 19:00, fredag 08:30 - 15:00, lørdag 11:00 - 15:00 Velkommen til en spennende og fargerik utstilling.
Det ekspressive og det meditative møtes i Bernhard Østebøs nonfigurative tegninger i kullstift og kullstøv. Han oppsøker krysningsfeltene mellom bevegelse og ro, form og formløshet, orden og kaos, det håndgripelige og det som glipper. Selv kaller han det en respons på opplevelsen av å være et menneske i verden: «Det kan være ganske ordløst, men man kjenner når det sitter.».
Det ekspressive og det meditative møtes i Bernhard Østebøs nonfigurative tegninger i kullstift og kullstøv. Han oppsøker krysningsfeltene mellom bevegelse og ro, form og formløshet, orden og kaos, det håndgripelige og det som glipper. Selv kaller han det en respons på opplevelsen av å være et menneske i verden: «Det kan være ganske ordløst, men man kjenner når det sitter.».
Arrangementet er åpent for alle kunstforeningens medlemmer. Arild Bergseth vil komme å holde et foredrag for oss om lys, og konkurransens tema blir "lyspunkt"
Det ekspressive og det meditative møtes i Bernhard Østebøs nonfigurative tegninger i kullstift og kullstøv. Han oppsøker krysningsfeltene mellom bevegelse og ro, form og formløshet, orden og kaos, det håndgripelige og det som glipper. Selv kaller han det en respons på opplevelsen av å være et menneske i verden: «Det kan være ganske ordløst, men man kjenner når det sitter.».
Det ekspressive og det meditative møtes i Bernhard Østebøs nonfigurative tegninger i kullstift og kullstøv. Han oppsøker krysningsfeltene mellom bevegelse og ro, form og formløshet, orden og kaos, det håndgripelige og det som glipper. Selv kaller han det en respons på opplevelsen av å være et menneske i verden: «Det kan være ganske ordløst, men man kjenner når det sitter.».
Det ekspressive og det meditative møtes i Bernhard Østebøs nonfigurative tegninger i kullstift og kullstøv. Han oppsøker krysningsfeltene mellom bevegelse og ro, form og formløshet, orden og kaos, det håndgripelige og det som glipper. Selv kaller han det en respons på opplevelsen av å være et menneske i verden: «Det kan være ganske ordløst, men man kjenner når det sitter.».
Tradisjonen tro blir det påsketur til Årnestangen
Ta med 10 bilder for gjennomgang og diskusjon.
Det ekspressive og det meditative møtes i Bernhard Østebøs nonfigurative tegninger i kullstift og kullstøv. Han oppsøker krysningsfeltene mellom bevegelse og ro, form og formløshet, orden og kaos, det håndgripelige og det som glipper. Selv kaller han det en respons på opplevelsen av å være et menneske i verden: «Det kan være ganske ordløst, men man kjenner når det sitter.».
Det ekspressive og det meditative møtes i Bernhard Østebøs nonfigurative tegninger i kullstift og kullstøv. Han oppsøker krysningsfeltene mellom bevegelse og ro, form og formløshet, orden og kaos, det håndgripelige og det som glipper. Selv kaller han det en respons på opplevelsen av å være et menneske i verden: «Det kan være ganske ordløst, men man kjenner når det sitter.».
På utstillingen i Rælingen Kunstforening viser Jone Skjensvold nye verk fra serien Komposisjoner. Maleriene er utført i et abstrakt og fargesterkt billedspråk, malt med olje på lerret. Bildene er et resultat av Skjensvolds langvarige interesse for spekteret, både som fenomen og som utgangspunkt for fargenes lovmessige relasjoner.
På utstillingen i Rælingen Kunstforening viser Jone Skjensvold nye verk fra serien Komposisjoner. Maleriene er utført i et abstrakt og fargesterkt billedspråk, malt med olje på lerret. Bildene er et resultat av Skjensvolds langvarige interesse for spekteret, både som fenomen og som utgangspunkt for fargenes lovmessige relasjoner.
Geir vil snakke om bakgrunnen for og hvordan han og medutstillerne Nils K. Johansen og Martine Mjelde har jobbet med utstillingen "Psyk..? Isolert - Tabu - Kjærlighet" som har vært vist flere steder i Norge. Kanskje noen av hans medutstillere kommer også. Temaet for konkurransen denne gangen blir "folk".
På utstillingen i Rælingen Kunstforening viser Jone Skjensvold nye verk fra serien Komposisjoner. Maleriene er utført i et abstrakt og fargesterkt billedspråk, malt med olje på lerret. Bildene er et resultat av Skjensvolds langvarige interesse for spekteret, både som fenomen og som utgangspunkt for fargenes lovmessige relasjoner.
På utstillingen i Rælingen Kunstforening viser Jone Skjensvold nye verk fra serien Komposisjoner. Maleriene er utført i et abstrakt og fargesterkt billedspråk, malt med olje på lerret. Bildene er et resultat av Skjensvolds langvarige interesse for spekteret, både som fenomen og som utgangspunkt for fargenes lovmessige relasjoner.
På utstillingen i Rælingen Kunstforening viser Jone Skjensvold nye verk fra serien Komposisjoner. Maleriene er utført i et abstrakt og fargesterkt billedspråk, malt med olje på lerret. Bildene er et resultat av Skjensvolds langvarige interesse for spekteret, både som fenomen og som utgangspunkt for fargenes lovmessige relasjoner.
Turen denne gangen går til Ekebergparken i Oslo
På utstillingen i Rælingen Kunstforening viser Jone Skjensvold nye verk fra serien Komposisjoner. Maleriene er utført i et abstrakt og fargesterkt billedspråk, malt med olje på lerret. Bildene er et resultat av Skjensvolds langvarige interesse for spekteret, både som fenomen og som utgangspunkt for fargenes lovmessige relasjoner.
Ta med 10 bilder for gjennomgang og diskusjon
Vi presenterer to kunstnere denne gangen: Brita Dagestad og Sven Aasmundtveit Brita forteller: Mitt navn er Brita Dagestad og jeg er 70 år. Jeg har malt nesten daglig , i kombinasjon med annen utdannelse og jobb. Som 45-åring gikk jeg ett år på Oslo tegne-og maleskole som fulltidselev. Det ga et løft, takket være svært inspirerende…
Vi presenterer to kunstnere denne gangen: Brita Dagestad og Sven Aasmundtveit Brita forteller: Mitt navn er Brita Dagestad og jeg er 70 år. Jeg har malt nesten daglig , i kombinasjon med annen utdannelse og jobb. Som 45-åring gikk jeg ett år på Oslo tegne-og maleskole som fulltidselev. Det ga et løft, takket være svært inspirerende…
Vi presenterer to kunstnere denne gangen: Brita Dagestad og Sven Aasmundtveit Brita forteller: Mitt navn er Brita Dagestad og jeg er 70 år. Jeg har malt nesten daglig , i kombinasjon med annen utdannelse og jobb. Som 45-åring gikk jeg ett år på Oslo tegne-og maleskole som fulltidselev. Det ga et løft, takket være svært inspirerende…
Vi presenterer to kunstnere denne gangen: Brita Dagestad og Sven Aasmundtveit Brita forteller: Mitt navn er Brita Dagestad og jeg er 70 år. Jeg har malt nesten daglig , i kombinasjon med annen utdannelse og jobb. Som 45-åring gikk jeg ett år på Oslo tegne-og maleskole som fulltidselev. Det ga et løft, takket være svært inspirerende…
Nærmere opplysninger om foredraget kommer senere. Tema for konkurransen er "vintage"
Det blir fototur til Hovedøya. Vi tar ferja fra Rådhuskaia. Kanskje noen tar sjansen på et bad også?
Svensk kulturarbeider som har gjort nordmann av seg, og er en av de store tradisjonsbærerne av svenske og nordiske viser, i tillegg til å lage egne.
Nå er han her med Taube, Vreeswijk og Afzelius.
Sommeravslutning på Il Padrino for fotoklubbens medlemmer. Si gjerne fra om du kommer på forhånd slik at vi kan få reservert nok plass. Vi spiser og hygger oss og diskuterer aktiviteter og ønsker uformelt.
ArtiG (Art i Gjerdrum) er 4 kreative damer med et malefellesskap i Ask sentrum.
De har lang fartstid alle sammen: 1 del utdannelse, 1 del kreativitet og 2 deler godt humør.