Fra kaos til orden

”Fra Kaos til orden: I utgangspunktet er alt kaos, men mennesket kan tilføre orden. Jo flere som samarbeider, jo mer orden kan de skape, men det må være orden i riktig retning, ellers kan det gå galt.”

Hvordan kommunisere et tre?

Eksamensoppgaver i Konsept og design

Industridesigner MNID Are Røysamb er veileder for et kull studenter ved Høgskolen i Buskerud (HiBu). Han er prosjektets kontaktperson ved HiBu og gav en oppgave i prosjektet til sine studenter ved semesterets slutt høsten 2007. Oppgaven var basert på vårt prosjekts konsept, men de kunne selv komme med forslag til utforming av skulpturen.

Rælingen kunstforening ble 25 år i 2004, samtidig som Rælingen kommune ble 75 år, og det ble uttrykt ønske om å finne en måte å markere dette på permanent. Årsmøtet i Rælingen kunstforening 2005 gjorde derfor vedtak om å anskaffe en skulptur til området ved Sandbekkstua, foreningens lokaler.

Prosjektgruppe

Geir Hareide Andersen

Mangeårig styremedlem og nå leder i Rælingen kunstforening.

Sivilingeniør elektronikk- og data og driver eget rådgivningsfirma med  vekt på Internett. (www.nettaktiv.no)

Utøvende kunstner med flere separatutstillinger bak seg innen foto og oljemaling. (www.geirhareideandersen.no)

Håvard Tørring

Styremedlem i Rælingen kunstforening.

Sivilingeniør elektronikk og jobber med elektrooptikk i elektronikkbedriften Norsk Elektro Optikk AS. (www.neo.no)

Aktiv fotograf i RKFs fotoklubb med deltakelse i flere utstillinger.