Rælingen viseklubb 2015

- Fredag 4. september Konsert med Åse Kleveland
- Torsdag 24. september Klubbkveld
- Torsdag 22. oktober Klubbkveld
- Torsdag 19 og eller fredag 20. november Klubbkveld og kanskje noe mer Vi planlegger litt opplæring, kurs….
- Fredag 4. des Juleavslutning

Rælingen viseklubb er stolt over å kunne presentere
Åse Kleveland i Marikollen kultursal fredag 4. september 2015.

Åse Kleveland på hjemmebane – med konsert i Rælingen viseklubb

I 1959 flyttet tiåringen Åse Kleveland og hennes familie inn i de splitter nye firemannsboligene i Åmodt allé i Rælingen. Ett år tidligere hadde hun begynt å spille gitar. Tre år senere slo hun gjennom hos Erik Bye i NRK radio, og det ble starten på en fantastisk artistkarriere i inn-og utland. Siden 80-tallet har hun ledet en imponerende rekke kulturinstitusjoner-og organisasjoner, og vært en populær kulturminister i Gro Harlem Brundtlands regjering 1990-96. For ett år siden tok hun opp sangen igjen, og har hatt en rekke suksessrike opptredener . Nå kommer hun ”hjem” til Rælingen for å feire at viseklubben snart har 20-årsjubileum.

Fredagen den 4. september inviterer vi til et møte med en av våre mest profilerte artister og kulturpersonligheter, Åse Kleveland. Det blir en kveld med personlige minner, og musikk med utgangspunkt i et -seksti-og syttitall som i mange land innebar en revolusjon, musikalsk så vel som samfunnsmessig.

Den unge Åse Kleveland lå i forkant av visebølgen, med et repertoar i spennet fra Taube, Prøysen og Olle Adolphson, Bob Dylan og Pete Seeger, franske viser, svensk revy, og etter hvert - Paus og Sunde, Brecht og Lillebjørn Nilsen. Ikke å forglemme Intet er nytt under solen … Hun vil spenne en musikalsk bue frem til i dag med alvor, humor og musikalitet.

Skrevet av Jorunn Grøndalen Send link som e-post