Ingela Adamson

Sandbekkstua 24. februar - 11. mars 2007

Kvinners plass i samfunnet nå og tidligere, det feministiske perspektivet, opptar Ingela Adamson. Det meste hun maler og tegner handler om det.
Hennes bilder knyter an til kvinnehistorien, kvinners kulturhistorie og til formødre, og gjennom det berøres  spørsmålet om identitet og alder. Det å eldes som kvinne blir noen ganger et problem, et krav til kvinnen om å reversere aldringsprosessen, et krav man møter hele tiden og i alle media.

Ingela maler figurativt og de fleste bilder har et tekstilt uttrykk, noen av dem kunne vært heklet eller brodert. Bildene på utstillingen er hentet fra bibelhistorien og  det gamle testamentet – våre bibelske formødre.

Ingela Adamson er utdannet ved Gerlesborgsskolan i Göteborg. Hun bor og arbeider i Oslo, og har stilt ut i Oslo, Drammen, Bærum, Hokksund, Lørenskog og Notodden tidligere.

Anneli Skulbørstad, klarinett, og Kari Eide, tverrfløyte, spiller på åpningen:

Velkommen i Sandbekkstua lørdag 24. februar 2007 kl 12:00.

Last ned invitasjonen her.

Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post