RKFs leder valgt inn som vara i Norske Kunstforeningers styre

På årsmøtet 1. april 2006 ble Geir Hareide Andersen valgt inn som vara til styret i Norske Kunstforeninger.

Geir Hareide Andersen er leder på tredje året i Rælingen kunstforening, og har vært medlem av styret  i mer enn et tiår.

- På Norske Kunstforeningers årsmøte i fjor ble Rælingen kunstforening tildelt prisen som Årets kunstforening 2004, og det er kanskje oppmerksomheten rundt foreningen som har fått valgkomitéen til å foreslå meg. På denne måten er dette en tillit til hele foreningen, og ikke bare meg, sier Andersen.

Norske Kunstforeninger er landsforeningen for Norges ca 190 kunstforeninger, og representerer alt fra små kunstforeninger med et titalls medlemmer til kunstforeninger med faste ansatte og solid posisjon i de store byene. Mer informasjon om Norske Kunstforeninger finnes på nettsidene deres.
Skrevet av Send link som e-post