Kjetil Skøien kommer hjem

På grunn av brannen i Sandbekkstua vil denne utstillingen bli avhold i foajéen i Rælingen Rådhus, Bjørnholthagan 6.

Kjetil Skøien, billedkunstner, teaterregissør, scenograf, danser/performer, forfatter, kritiker, kurator, er utdannet fra Statens Kunstakademi på 80-tallet etter å ha arbeidet som skuespiller og danser i grupper i Nederland, Sverige, Japan og Norge.

Han vokste opp i Rælingen, og er en av Norges mest kjente kunstnere. Han er blant annet innkjøpt av Nasjonalgalleriet, Norsk Kulturråd og Statens Konstråd, Sverige, og sitter i år i juryen for Høstutstillingen.

Han har hatt Statens Garantiinntekt for kunstnere fra 2007.

Kjetil Skøien har også en nær tilknytning til vår kunstforening gjennom sin far; Kjell Skøien, som var vår stødige kasserer i styret i mange år. I 2000 stilte han ut tegninger i Sandbekkstua, og i 2007 reiste vi på utstillingstur til Oslo og så blant annet hans utstilling i Tegnerforbundet.

Last ned invitasjonen her.

Hjertelig velkommen til åpningen lørdag 3. september kl.13:00 i Rælingen Rådhus, Bjørnholthagan 6.

Denne åpningen må du få med deg:

Kjetil Skøien vil fremføre en kortversjon av sin performance «Første og siste setning».

Utstillingen kan sees mandager – onsdager kl.08:00 – kl.19:00, torsdager - fredager kl.08:00 – 15:30 og lørdager - søndager kl.12:00 – 16:00. Det kan bli endringer, sjekk her på våre nettsider for oppdaterte tider.