Rino Larsen fargelegger Sandbekkstua

Sandbekkstua 8.  - 23. november 2014

Fargene kommer til Sandbekkstua

Rino Larsen fyller veggene med farger, energi og livsglede. Kunstneren er inspirert av hippienes idealer, moderne urbanitet og popkultur, og har fått et stort publikum i løpet av de siste årene.

Rino Larsen er en populær kunstner. Han har deltatt på en rekke utstillinger og har oppnådd stor suksess med sine livsbejaende bilder.

Den fargeglade kunstneren er bosatt ved Lillestrøm, men har hatt sine sommerferier i Lofoten hos sine besteforeldre. Mange av bildene er inspirert av de sterke kontrastene i Lofoten. Det er ikke naturskildringer, men de sterke kontrastene han bruke i form og farge.

Larsen jobber hovedsaklig innenfor maleri og trykk. Motivene er preget av sterke kontraster og er en blanding av urbanitet, natur og mennesker. Noen ganger nesten naturalistisk og fremtredende - andre ganger tegnet som tynne linjer eller tildekket og skjult.

Se arrangementet på Facebook

Se mer informasjon her

Hjertelig velkommen til åpning lørdag 8. november 2014 kl 12:00.

Alltid morsomme og gode Lars Oppegård og Øyvind Ringstad spiller fargerik musikk på åpningen, og kunstneren blir selv til stede.

Livsglede fremfor melankoli

Temaene i bildene spinner rundt livsglede, kjærlighet, energi og menneskets evige søken etter lykke. Noen ganger tydelig – andre ganger skjult.

- Jeg blir rett og slett veldig inspirert av bare å se rundt meg – på den underlige gaven vi alle har fått – livet. I de fleste liv finnes det melankoli, jeg blir ikke inspirert av å jobbe med det. Melankolien kommer av seg selv – gleden og alt det andre må man jobbe litt for, det interesserer meg mer.

Jeg forsøker å formulere en naivistisk forestilling om en perfekt verden, en slags surrealistisk fabel med litt glimt i øyet. Av og til henter jeg inspirasjon fra hippienes idealer, av og til fra moderne urbanitet og popkultur. Jeg følger ingen skjema eller regler, men eksperimenterer meg frem fra bilde til bilde. Jeg er opptatt av farger og hvordan de virker i samklang - og ikke minst hvordan de bringer frem forskjellige følelser.

Jeg har fått med meg at mange forbinder bildene mine med glede – og det kan jeg leve med, avslutter Larsen.

Rino Larsen er innkjøpt av en rekke selskaper og offentlige institusjoner. Blant annet: Politidirektoratet, Akershus Universitetssykehus, Forsikringsselskapet KNIF Trygghet, Statens Vegvesen, Husebyjordet omsorgsboliger m.m.