Fargerike Eva Berntsen

Sandbekkstua 27. september - 12. oktober 2014

”Det handler om kjærlighet, lidenskap, glede, sorg, frihet, alvor, empati og ensomhet...."

Eva er kunstner på heltid med mange utstillinger bak seg i inn- og utland. Hun lager både malerier, malt på lerret med akrylmaling, og grafikk av maleriene, digitalisert og bearbeidet digitalt til nye kunstverk.

Eva Berntsen er født 1960 i Lørenskog, og er en kunstner som arbeider innenfor ekspresjonisme med figurative elementer. Hennes uttrykk handler om de inntrykk livet gir.

Hun lar malingen males, skrapes og renne på lerretet lag på lag, og lar de intuitive motivene dukke opp. Eva lar fargenes energier, toner og rytmer få feste seg til lerretet og etter hvert får Bluesen lyd.

Eva har et nært forhold til Bluesen. De sensitive motivene dukker opp med alt hva Bluesen kan inneholde, med følelser som for oss alle er nærliggende.

Til nesten ethvert bilde kommer også Evas poesi, dette er for Eva en videre tale for hennes sensitive uttrykk.

Eva benytter to fremgangsmåter for å fremstille sine arbeider. Det ene er malerier, malt på lerret med akrylmaling av beste kvalitet. Det andre er grafikk, hvor maleriene blir digitalisert og bearbeidet digitalt til nye kunstverk.

Eva har gjennom mange år vært en dyktig læremester for sine elever. Flere av disse har i dag etablert seg selv med eget uttrykk og flere utstillinger bak seg. Eva arbeider i dag som kunstner på heltid med mange utstillinger bak seg i inn- og utland.

Hjertelig velkommen til åpning lørdag 27. september 2014 kl 12:00.

Øyvind Andersen (gitar og vokal) og Bent Patey (gitar) fra Drammen Bluesband spiller på åpningen, og kunstneren blir selv til stede.