"Et øyeblikk" med Peer Heltberg Winsnes

Sandbekkstua 29. mars - 13. april 2014

“Et øyeblikk”

"Jeg har jobbet med foto som kommunikasjonsform og huskelapper i over 40 år. Bildene jeg viser er et breddedykk i arkivet. Variasjon over et tema. En samling øyeblikk og stemninger. Noen er fanget der og da og noen har blitt til underveis."

"Øynene streifer over landskapet – eller nedover en smal gate. Så er det noe som gjør at blikket stopper opp. Et eller annet som vil si noe. Jeg løfter kameraet og prøver å fange inntrykket. Fokuserer – zoomer – flytter meg litt – for å ta det beste bildet akkurat da. Som regel blir det et knippe fine minner. Men av og til skjer det nesten noe magisk."

"Bildet forteller en historie – bildet har fanget en stemming."

"Det er de bildene jeg hele tiden leter etter. Det sies at ingen snøkrystaller er like – tenk da hvor mange motiv det er der ute – og alt er i forandring – nye motiv skapes hele tiden. Og på et øyeblikk er de borte. For aldri å komme igjen akkurat som de var. Så det gjelder å være tilstede – se motivene og fange dem som best en kan. Ingenting kan måle seg med virkeligheten – foto er for meg en måte å huske inntrykkene og gi meg en mulighet til å dele dette med andre. Vi lever kun i øyeblikket."

Hjertelig velkommen til åpning lørdag 29. mars 2014 kl 12:00.

Paul "Palle" Wagnberg spiller for oss på åpningen, og Peer blir selv til stede.