Fargeglade Petter Ludvig Nøstdal

Sandbekkstua 15. februar- 2. mars 2014

Petter Ludvig Nøstdal
Petter ble født Oslo i 1954, og er nå bosatt i Lillestrøm. Er utdannet bygningsingeniør og jobber i Norges største entreprenørselskap, Veidekke.

Det første bilde malte han allerede i 1985. Men det var først i 1991 at han begynte å videreutvikle sine ferdigheter innen akvarell, både stilleben og landskap samt tegning og kroki. Siden 2005 har det vært kraftigere farger og akrylmalingens stoffelighet og muligheter som har inspirerte Petter.  Etter hvert har kunsten beveget seg over i grenselandet mellom det figurative og det abstrakte, gjerne i kombinasjon med symbolbruk. Et formspråk kalt abstrakt ekspresjonisme med figurative elementer. Og de par siste årene har dette blitt videreutviklet til en kombinasjon av det abstrakte og de helt figurative elementene som for eksempel 1.trær

Han har også jobbet med grafiske teknikker som dyptrykk/koldnål, ciclée, collagrafi/collograph, litografi samt kombinasjonen foto, data, trykk og akrylmaling.

Flere årlige kurs siden 1991 har inspirert han til nye bilder og uttrykksformer. Han har atelier i stuen i leiligheten, og der finnes et stort utvalg kunstbøker. I tillegg har han atelier i Kirkegata på Lillestrøm. Gjennom utallige kurs, utallige timer i ulike gallerier samt lange kvelder med nesen ned i kunstbøker har gitt mye kunnskap om kunst, både generelt og mer detaljert. Han har også holdt foredrag om billedkunst.

De siste årene har han deltatt på utallige utstillinger, med den juryerte international Art Festivalen i Kerteminde som et av høydepunktene. Her har han deltatt både sommeren 2012 og 2013. Sist høst har han også deltatt på utstillinger i Spoleto (Italia), Nice, Roma og Paris. Han er nå også invitert til å delta 2014 utgaven av Art Festivalen i Kerteminde.

Hjemmeside: artpetterludvig.wordpress.com
Facebook: www.facebook.com/artpetterludvig
Mail: artpetterludvig@live.no

Hjertelig velkommen til åpning lørdag 15. februar 2014 kl 12:00.

Ved åpningen vil Magne Askeland spille fiolin for oss.