Bli med til Jan Bakers fantasirike!

Sandbekkstua 27. april - 12. mai 2013

Jan Baker har sin utdannelse bl.a. fra Statens Kunstakademi og fra Paris. Fra han debuterte på Høstutstillingen i 1967, har han vært en svært aktiv utstiller i Europa, USA og Asia, og han har blitt en svært ettertraktet kunstner.

I utstillingen i Sandbekkstua stiller han ut serigrafier med preg, en egen teknikk som han har utviklet over flere år. Bildene er fargeglade reiser i et veldig spesielt fantasirike, og teknikken med preging av metall i bildene er med på å gjøre dem til bilder med et eget fargespill som endrer seg med synsvinkelen.

Bildene selges uten ramme, og kjøpere kan få med bildene med en gang så lenge lageret av bilder rekker.

Last ned Jan Bakers omfattende CV her.

Hjertelig velkommen til åpningen lørdag 27. april 2013 kl 12:00.

Ved åpningen blir det musikk ved «Global Fever Orchestra» som består av Torgeir Vassvik, joik, Erlend Apneseth, hardingfele, og Jan Lothe Eriksen, cello. De blander ulike uttrykksformer som joik, samiske trommer og sibirsk strupesang med ulike strykeinstrumenter. Komposisjonene er en fusjon av samisk joik og andre musikkformer fra urbefolkningen i polområdene. I denne musikken er det ikke ordene, men de hypnotiske melodiene og rytmene som er viktige.