"Face to Face" av Lena Akopian

Sandbekkstua 6. - 21. april 2013

Lena Akopian f. 1959 i Riga, Latvia i en kunstnerfamilie. Hun har siden 1980 bak seg et stort antall separat- og kollektivutstillinger i bl.a. Norge, Finland, Latvia, Armenia, Russland, USA, Italia, Frankrike og Tyskland. Hun har en klassisk kunstnerisk utdannelse fra Riga med J. Rozental`s Kunstfagskole og Latviske Statens Kunstakademi.

I 1990 flyttet Lena og bosatte seg i Norge sammen med sin familie. Lena er kreativ billedkunstner (grafiker, maler, designer). Hun jobber med tradisjonelle teknikker som grafikk, tegning, maleri og grafisk- /webdesign.

Hennes inspirasjonskilde er italiensk Renessansekunst. Likevel er hennes arbeider i høyeste grad veldig moderne. Lena eksperimenterer med nye teknikker og uttrykksformer, og kombinerer ofte flere teknikker i samme bilde. Hun er en idérik og produktiv billedkunstner. For henne er estetikken viktig, spillet mellom farger og strek skal fungere. Relasjoner mellom mennesker, følelser, drømmer, bevegelse, naturens skjønnhet og ikke minst symbolsk budskap er noe som kjennetegner Lenas billedkunst.

Last ned Lena Akopians CV her.

Hjertelig velkommen til åpningen lørdag 6. april 2013 kl 12:00.

Gro Bøe Eriksen synger og Jan Lothe Eriksen spiller gitar ved åpningen.