Anne Lise Gjøstøl, malerinne og sanger

Sandbekkstua 9. - 24. mars 2013

Noen kunstnere er så rikt utrustet at de behersker flere kunstarter. Billedkunstneren og sangerinnen Anne Lise Gjøstøl gjør dette.

Hennes bilder faller innenfor rammen av det figurative i billedkunsten. Hennes utsøkte stilleben med vare farger, skygger og stemninger, samt klassiske bilder innenfor Madonna-sjangeren er ofte inspirert av uttrykk fra barokken. Gjøstøl har et nydelig håndverk som viser høy teknisk utførelse og stor respekt for det maleriske håndverket. Hennes bilder uttrykker harmoni og balanse. Men Gjøstøl har også en mer fargesterk side, hvor hun lager tegninger med oljekritt som gir et annerledes og mer lekent uttrykk.

Gjøstøl har en master i Fine Art fra New York Academy of Figurative Art; samt en rekke kurs innen malerkunsten i inn og utland.

Anne Lise Gjøstøl har med gitarist og synger selv ved åpningen lørdag 9. mars 2013 kl 12:00.