Sigmund Olsvik med kystbilder

Sandbekkstua 16. februar - 3. mars 2013

Sigmund Olsvik gikk ut fra Statens Håndverks- og Kunstindustriskole i -59 og London School of Printing i-63. Han er medlem i Norske Bildende Kunstnere (NBK) og Tegnerforbundet, og i tillegg til å ha hatt mange utstillinger, er han også innkjøpt av en lang rekke offentlige og private institusjoner og bedrifter.

- Jeg er vokst opp i Haugesund og har røttene mine ved kysten, med mange sommere i Nord-Norge. De nord-norske nedfallsnaustene kommer jeg ofte tilbake til. Jeg har reist mye med hurtigruta, og sett utover dette landskapet med de gudsforlatte stedene. Jeg har en lengsel mot det ensomme og forlatte; et kulturlandskap som er i ferd med å forvitre. Men jeg står ikke ved siden av Karl Erik Harr i friluft og maler for å si det sånn; dette er fri diktning og mine inntrykk.

Astrid Olsen spiller og synger ved åpningen lørdag 16. februar kl 12:00.