Tor Olav Foss, profilert kunstner til Rælingen

Tor Olav Foss
"Øyeblikk av evigheten"

Salgsutstilling maleri

Tor Olav Foss er gjennom mer enn 100 utstillinger i Italia, Norge, Svalbard, Sverige og Tyskland representert i offentlige og private samlinger i 14 land i Europa, USA og Afrika.

I 2004 ble han nominert til den pan-europeiske Lexmark European ArtPrize, Triennale di Milano. Han har designet trofeet til den offisielle norske Kvalitetsprisen, malt kirkeutsmykninger, er prisvinner i fotografi i Norge og Sverige samt representert med arbeider i bøker og europeiske publikasjoner.

Samtidig med verdensutstillingen EXPO 2000 i Tyskland, ble han også presentert i ”Who's Who Europamagazin”, og senere i "Top Business going Asia" og "Top Business going South America".

Utstillingen ”Øyeblikk av evigheten” har lyset og sakrale uttrykk som sentrale elementer, både konkret og symbolsk. Tematikken er dessuten forankret i antikkens filosofitradisjoner og spenner over et stort register fra naturalistisk figurativ til abstrakt uttrykksform i ulike teknikker.

Mer informasjon om Tor Olav Foss finner du her.

Tom G Bengtson vil stå for musikken ved åpningen lørdag 14.03.2012 kl 12:00.

Åpent lørdager og søndager kl 12:00 – 16:00.

Tor Olav Foss: Den store forvandlingen