Kinesiske Tang til Rælingen!

Sandbekkstua 29. januar - 13. februar 2011

Tang Chuanjie fra Beijing er utdannet ved Beijing Art Institute i 1962, og han har senere vært seniorforsker ved Det nasjonale kunstforskningsinstituttet i samme by.

Tang har hatt en omfattende utstillingsvirksomhet i Kina, Taiwan, Malaysia, Canada, Japan - og i Norge. Hans arbeider er innkjøpt av en rekke private og offentlige samlinger både i og utenfor Kina, inkludert Norge. Bildene har sterke farger og viser en kunstnerlig, og av og til også realistisk, virkelighet. Hans teknikk er påvirket av både østlig og vestlig kultur.

Hjertelig velkommen til åpning ved Direktør Susanne Svenseid fra Norske Kunstforeninger i Sandbekkstua lørdag 29. januar 2011 kl 12:00.

Den profesjonelle musikeren Hong Hong Zheng vil spille solo på det kinesiske strenginstrumentet Guzheng som har 5000 år gamle tradisjoner.