Carl Nesjar til Rælingen!

Sandbekkstua 5. - 20. september 2009

Carl Nesjar er en av våre virkelig store og kjente kunstnere. Han er mest kjent for sitt 17 år lange samarbeid med Pablo Picasso fra 1957 til 1975, men debuterte allerede i 1934 i Larvik kunstforening 14 år gammel. 2 år etter reiste han til New York og startet på første del av sin omfattende utdannelse.

Carl Nesjar har virket som fotograf, grafiker, billedhugger og maler, og det er umulig å liste opp hans lange liste med utstillinger, representasjoner, utmerkelser, forelesninger og utsmykninger i Norge og internasjonalt. Han har vært vist i nesten alt av store og flotte gallerier. Da er det ekstra morsomt at han stiller ut hos oss, og spesielt siden han for 75 år siden debuterte nettopp i en kunstforening.

Utstillingen i Sandbekkstua vil presentere både grafiske arbeider og originalarbeider.

Hjertelig velkommen til åpning i Sandbekkstua
lørdag 5. september 2009 kl 12:00.

Paul ”Palle” Wagnberg står for musikken, og varaordfører Kathrine Raadim vil åpne utstillingen.

Carl Nesjar vil selv være til stede ved åpningen.

Foto: Terje Nygaard