Hva er positivt med å bo i Rælingen?

Rælingen kunstforenings nye tilbud, Åpen stue, åpnet dørene på dagtid  for andre gang, onsdag 15. april. Turgåere og andre interesserte ble ønsket velkommen til prat, vaffel og kaffe og et ”aktuelt tema”.
Dagens tema Hva er positivt med å bo i Rælingen? var foreslått  av en engasjert deltager som hadde sett seg lei på alle klagene og negative ytringene som vi til stadighet leser om i avisene. Men i Rælingen er det godt å bo! Hør bare på noen av de punktene som ble listet opp under møtet:
-    Rælingen har 123 aktive foreninger.
-    Kommunen gir god støtte til ergo/fysioterapi og er til stede når en trenger det.
-    Vi bor nær Marka, har skog, natur og Naturreservatet og nærhet til Øyeren.
-    Vi har Bygdetunet
-    og Trivselsenteret som har et variert tilbud til kommunens innbyggere de fleste ukedagene
-    Vi har full barnehagedekning.
-    For barn og unge: det er mange idrettstilbud, flere oppdaterte idrettsanlegg.
-    Nytt kulturhus.
-    Vi har Rælingen Kunstforening og Sandbekkstua og alt det den brukes til; Maleklubb, Fotoklubb, Viseklubb, Åpen stue, og ikke minst alle kunstutstillingene.
-    ”Vi betaler etter evne og får etter behov, + muligheteten for sosialt samvær”.

Men hva er negativt?
-    Obs! Obs! Markagrensa er truet
-    Bussforbindelsen til og fra kommunesenteret, Fjærdingby/Marikollen er for dårlig (men dette arbeides det med).

Det må innrømmes at de fleste tilstedeværende var godt voksne, og at svarene kanskje ville vært annerledes blant et yngre publikum. Men likevel, avisoverskriftene kan godt avspeile det positive samfunnet har å by på.

Skrevet av Jorunn Grøndalen Send link som e-post