Toril S. Kojan tilbake i Sandbekkstua

Sandbekkstua
21. februar - 8. mars 2009

”Jeg oppdaget at jeg hadde et vell av sterke farger inni meg, og jeg ser at jeg er en utpreget kolorist. Måten jeg maler på er hovedsakelig innenfra og ut. Det vil si at jeg maler intuitivt inntil jeg fanger en form eller en figurasjon som jeg opplever som viktig for meg.”

Toril har jobbet mange år med reklame og design, driver nå kunstmagasinet ”Kunst for alle”, og er utdannet kunstterapeut. Men hun har også alltid tegnet og malt, og har gått fire år på kunstskole. For mer enn 15 år siden hadde Toril sin første separatutstilling her hos oss i Rælingen kunstforening. I mellomtiden har hun hatt mange utstillinger, de fleste i Norge, men også i USA, Sverige og Italia.

Nå er hun tilbake hos oss med malerier med utstråling, fulle av fargesterke former med mange abstrakte elementer, men likevel med mange spennende fortellinger.

Velkommen til åpningen lørdag 21. februar 2009 kl 12:00
med kunstneren til stede.

John Wood og Elisabeth Ulstad synger og spiller på åpningen.

Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post