Medlemstur til kulturhovedstaden Stavanger

Fredag 19. - søndag 21. september 2008

Rælingen kunstforening inviterer medlemmer med følge på tur til Europas kulturelle hovedstad 2008: STAVANGER.
Vi reiser med fly fra Gardermoen fredag 19. september kl 14:05 og returnerer fra Sola søndag 21. september kl 20:35. Det finnes også en mulighet for avreise på tidlig kveldstid for de som ikke har mulighet til å ta fri fredag ettermiddag.

Fredag 19.09.08

14:05 Avreise fra Gardermoen. Innsjekk senest 40 min før avreise. Kan være kø, ha god tid.

14:55  Ankomst Sola. Fellestransport til hotellet, kostnad fordeles på de reisende.

16:00 Ankomst Hotell Skansen.

19:00 Felles middag på Phileas Fogg. Tilbud til alle å bli med. Bord reserveres. Hver enkelt bestiller sin mat og betaler for den.

20:30 Spaserturtur gjennom gamle Stavanger til Bjergsted. Turen tar ca 20 min. Bjergstedparken og tomta for det nye konserthuset lyses opp i 2008. Stavanger Konserthus gjennomfører et stort verksted for arkitektonisk lysdesign med Bjergstedparken som basis. Gjennom lysinstallasjoner bys man på nye opplevelser, og kunnskap om lys i våre uterom.

Ta gjerne med fotoapparat på turen, det skal være masse av motiver. Eller ta turen igjen på dagtid i morgen eller søndag.

Lørdag 20.09.08

09:00 Fotosafarien starter. Dette er et tilbud til de som ønsker å være med på foto- og sightseeingstur Jæren rundt. Endelig program vil bli satt opp senere. I hovedtrekk reiser vi til Bryne, Knudaheia, Brusand, Obrestad, Hå, Orre og Hafrsfjord før vi returnerer til hotellet. Prisen på turen er beregnet til ca 450 kr pr deltaker eks mat. Vi tar sikte på å spise lunsj på Hå. Ekte jærmat. Underveis legger vi opp til flere stopp til fotografering og ser på flere attraksjoner. Regner med å være tilbake
ca kl 17:00.

For de som ikke blir med her vil det bli foreslått besøk på gallerier og severdigheter i byen.

20:00 Felles middag på restaurant ”Bevaremegvel”. Opplegg som fredag kveld.

Søndag 21.09.08

09:00 Frokost

10:00 Utsjekking hotell. Bagasje oppbevares på hotellet til vi reiser. Opplegg resten av dagen vil bli besøk på bl a Rogaland Kunstmuseum og andre severdigheter.

18:30 Avreise fra hotell. Fellestransport til flyplassen, kostnad fordeles på de reisende.

20:35 Flyavgang SOLA.

21:25  Ankomst Gardermoen.

Forbehold om endringer.

Stavanger

Stavanger er valgt til europeisk kulturhovedstad i 2008, og i den anledning er det mange ulike forestillinger og aktiviteter både i byen og i distriktet. I tillegg har byen kunstmuseum og mange gallerier som er verdt et besøk. For den fotointeresserte har vi planlagt en ”fotosafari” på Jæren, fra Dalane i sør til Sola i nord. Det vil bli lagt opp til flere stopp underveis, og for andre enn fotofolket vil dette være en fin anledning til å bli kjent med Jærlandskapet.

Pris:     Kr 2 350,- pr person, tillegg for enkeltrom kr 600,-.

Prisen inkluderer flybillett tur/retur til Sola og overnatting på Skansen Hotel med frokost begge dager. Kunstforeningen dekker guiding og evt inngangspenger på planlagte galleribesøk.

Pris på fotosafarien til Jæren blir ca kr 450,- pr person, avhengig av hvor mange som blir med.

Vi kan fortsatt ta med flere

Påmelding /info hos Magne Versland, tlf: 917 94 962, e-post: magne@versland.no.
Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post