M M Malvin stiller ut i Sandbekkstua

Sandbekkstua 16. - 31. august 2008

PORTRETT AV EN BY

”Oslo er en forbausende ny by, og den forandrer seg så raskt.”

–     M. M. Malvin
født i Oslo 1959

Med utdannelse fra New York og en imponerende kundeliste, er M. M. Malvin kjent som en mye brukt illustratør som har illustrert og levert tegninger til mange kunder og samtlige store forlag og dagsaviser i Oslo.

Han er spesielt opptatt av å male det Oslo han kjenner. Oslo er en forbausende ny by, sier han, og den forandrer seg så raskt. Det er denne dynamiske by-energien M. M. Malvin fanger inn i sine nye Oslo-portretter. I hans bilder stilles det gamle opp mot det nye, byens bygninger og farger settes opp mot dens mennesker og byliv.

Bildene gjenspeiler det modne blikket til en erfaren kunstner. Samtidig er det ikke ulikt slik et barn ville sett det, der det nysgjerrig kikker ut gjennom vinduene i sin families konditori. M. M. Malvin tilbrakte nemlig sine første leveår i gatene rundt Malvins Konditori på Grünerløkka.

M. M. Malvin har tidligere deltatt i utstillinger blant annet i New York, Chicago, Munchmuséet, Høstutstillingen, Galleri Wang og Galleri Pingvin, og hatt separatutstilling i Oslo Bildende Kunstnere.

(Basert på tekst av Andreas Wiese)

Du kan laste ned invitasjonen som PDF her.

Velkommen til åpningen lørdag 16. august 2008 kl 12:00 i Sandbekkstua.

Fredrik Fernando Nilsen synger og spiller ved åpningen og det blir lett servering.

Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post