Arne Nøst - kjent kunstner i Sandbekkstua

Sandbekkstua 26. mai - 10. juni 2007

For første gang på mange år vil Arne Nøst stille ut tegninger laget for kultur og debattsidene og Magasinet i Dagbladet.

Nøst vil på denne utstillingen vise tegninger tatt ut av sin sammenheng. Dette er bilder som er skapt for å kommentere tekst og tema i avis. De er i ulike størrelser tegnet med forskjellige redskaper. Nøst utforsker blandingsteknikker der tusj, acryl, blyant, kull og viskelær på papir danner originalene før tegningene scannes inn og bearbeides og fargelegges digitalt til det resultatet som kommer på trykk.

Her får vi møte tegningene før trykking, før fargelegging og retusjering. Å sette tegninger sammen i en slik utstilling er et brudd med den konteksten bildene egentlig ble laget i, og nettopp det er motiverende for kunstneren, å få se disse bildene uten tekst og avisdesign som ramme. Tegningene vil monteres direkte på vegg med stifter, uten innramming.

Benytt denne sjansen til å sikre deg en av originaltegningene til disse treffende illustrasjonene til aktuelle saker!

Velkommen til åpningen lørdag 14. april 2007 kl 12:00 i Sandbekkstua med musikk av Arild Stav, saxofon og Svein Skulstad, gitar.

Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post