Viviane Pandher

Sandbekkstua 11. - 26. november 2006

"Forbindelser"

Viviane Pandher er født i Frankrike, bosatt i Rælingen og arbeider i Lillestrøm. Hun har deltatt på en rekke kollektiv­utstillinger i inn- og utland og har hatt flere separatutstillinger i Norge.

Utstillingen viser malerier i akryl og akvarell samt tegninger i kull og pastell. Viviane har en forenklet og abstrahert uttrykksform hvor bla. definisjoner som landskap, stilleben og interiør nesten virker ubetydelige. Det er det usynelige, de indre stukturer kunstneren primært jobber med. Fargerike flater delt i små fragmenter står plassert i formatet slik at det skapes interessante situasjoner. Jordfarger i mørke valører står som en kontrast mot sterke farger og understreker en atmosfære som kan minne om stille og isolerte steder. Kunstneren lar døra stå åpen og inviterer oss til videre fabuleringer.

Viviane Pandher er bl. a. innkjøpt av Lørenskog kunstforening, Rælingen kommune og Arbeidstilsynet.

Jan Øvind Grung Sture spiller cello ved åpningen i Sandbekkstua lørdag 11. november 2006 kl 12:00.

Last ned invitasjonen her.
Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post