Nils Eger

Sandbekkstua 6. - 18. juni 2006
Utstillingen viser temperamalerier, en gammel teknikk hvor eggeplomme eller kasein er bindemiddel i malingen. Denne bruker kunstneren sammen med andre spennende teknikker som vi gleder oss til å høre mer om fra kunstneren under åpningen. Male­teknikken tilfører Egers formspråk et slør av minner fra svunne tider og utdyper hans bilder. Motivene er abstraherte og inneholder fragmenter og komposisjoner fra naturen, og er blitt karakterisert som lyrisk koloritt.

Eger er innkjøpt av både Norsk kulturråd og Riksgalleriet, har deltatt på Høstutstillingen 5 ganger, og like mange ganger på Sørlandsutstillingen. Han er mye brukt til utsmykkings­oppdrag og har en høy utstillings­aktivitet. Han har og har hatt en lang rekke verv, og har blant annet vært Rektor ved Statens høgskole for kunsthåndverk og design.

Åpning i Sandbekkstua lørdag 13. mai 2006 kl 12:00.

Velkommen til hyggelig åpning og jazzmusikk ved Arild Berge!

Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post