Lars Larsen Solaas

Sandbekkstua 13. mai - 28. mai 2006
Utstillingen viser et representativt utvalg av kunstnerens spennende og stadige variasjon mellom det rent abstrakte billedmotiv, og det tilnærmet figurative.

Foto: Leif Tangen

Solaas er født i 1929 i Nore i Numedal, og har utdanning fra Statens Håndverks  og Kunstindustriskole, Statens Kunstakademi, og Statens Lærerskole i forming.

Han debuterte på Statens Høstutstilling i 1954, og har deltatt ved denne flere ganger siden. Han har også hatt en rekke separatutstillinger i Østlandsområdet.

Hans bilder er innkjøpt av flere offentlige institusjoner, blant annet av Akershus fylkeskommune og av de fleste kommuner i fylket.

Solaas har hatt store utsmykningsoppgaver ved skoler, kirker og samfunnshus. Han har  mottatt flere stipendier og har, som lærer ved en rekke malekurs, vært en stor inspirasjonskilde for vordende kunstnere.

Åpning i Sandbekkstua lørdag 13. mai 2006 kl 12:00.

Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post