Hanne Haukom - Keramikk

Sandbekkstua lørdag 18.03.06 - søndag 02.04.06

Hanne Haukoms støpte porselenskopper avslører en kunstner med en leken sans for naivistisk ornamentikk. Både prikker, hjerter og blomster i glade farger pryder kolleksjonen, sammen med enklere uttrykk som streker og rektangler eller Haukoms egne mønstre. Dekorflisene varierer fra 4x4cm til 30x30cm. De er ofte inspirert av arkitektur og har en strammere komposisjon. Men også her oppleves lekenheten og skapergleden i både design og måten elementene settes sammen på.

Hanne Haukom er utdannet ved Kunsthøyskolen i Bergen. Hun har verksted i Tønsberg og har deltatt på flere fellesutstillinger i fylket. Hun har hatt separatutstillinger i Telemark Kunstnersenter og på Format i Bergen. Hun er innkjøpt av Vestlandske Kunstindustrimuseum og Norsk Kulturråd, og har hatt flere utsmykningsoppdrag på offentlige institusjoner. Haukom har hatt ulike verv i Norske Kunsthåndverkere og er konsulent i utsmykningssaker. Hun har også vært utstillingsleder i Riksutstillingene.

Velkommen til åpning lørdag 18. mars 2006 kl 12:00, og opplev Barbershop-musik ved Barberians.

Utstillingen er som vanlig åpen lørdager og søndager kl 12:00 - 16:00.

Skrevet av Send link som e-post