Se Olav Christopher Jenssens "Ca. 25 tegninger"

I 1999 gav Olav Christopher Jenssen hele utstillingen "Ca. 25 tegninger" til Rælingen kunstforening. Bildene henger i Rælingen Bibliotek, men nå kan du også se bildene her på nett ved å klikke på denne linken:

OCJs "Ca. 25 tegninger"

Foran utstilingen i 1999 skrev vi følgende på nettsidene våre:

"O.C.J. har gitt ca 25 tegninger, spesielt laget for anledningen, som gave til Rælingen kunstforeningen! Tegningene har vært vist i Sandbekkstua, men skal så vises samlet på et egnet sted i kommunen, og arbeidet er i gang i biblioteket.

Dette er et fantastisk tilbud og en stor utfordring for kunstforeningen fra en av de mest markante personligheter blant nålevende norske billedkunstnere - Rælingsgutt og verdensborger innen kunsten! O.C.J. er født i 1954 i Vesterålen og oppvokst i Rælingen.

Han stilte ut sine malerier på den kanskje viktigste enkeltutstillingen for en kunstner i Norge: Festspillutstillingen i Bergen våren 2000. O.C.J. er både anerkjent og vel etablert som kunstner, men utnevnelsen er nok likevel et høydepunkt for mannen som de siste årene har bodd i Tyskland.

Rælingen kunstforening har påtatt seg denne utfordringen og benyttet anledningen til å markere sitt eget 20 års jubileum.

Senere vil du på disse sidene finne flere av bildene gjengitt."