Forsiden
Medlemsskap
Utstillingsvakter
Intranett

RKF kåret til "Årets kunstforening 2004"

Under Norske Kunstforeningers årsmøte i Porsgrunn lørdag 21. mai 2005 overrakte jury- og styreleder Trond Bogsnes premiesjekken på kr 25.000,- til Rælingen kunstforenings leder Geir Hareide Andersen.

Leder i Norske kunstforeninger Trond Bolstad overrekker
premiesjekken til RKFs glade leder Geir Hareide Andersen.
"Dette var skikkelig morsomt!" sier leder Geir Hareide Andersen. "Jeg er veldig glad for å komme tilbake fra årsmøtet med denne flotte anerkjennelsen av innsatsen alle våre tillitsvalgte legger ned i foreningen. For meg er det viktig at vi på denne måten får vite at det vi gjør er riktig og at det blir lagt merke til utenfor vår egen lille krets. Kunstforeningene står for myke verdier i samfunnet som ofte må vike for asfalt og sykehjemsplasser, men vi har stor tro på at det vi driver med er viktig for både samfunnet og den enkelte. I vårt eget lokale, Sandbekkstua, driver vi det vi ofte omtaler som vårt kulturelle vannhull eller vår kulturelle skjenkestue, og jeg er sikker på at mange har fått påfyll av energi og inspirasjon til sin hverdag nettopp hos oss."
Skrevet av Geir Hareide Andersen Send link som e-post