Sandbekkstua lørdag 22. mars - søndag 6. april 2003

"Bilder fra hjertet"

Toril S Kojan

Det er nå ganske nøyaktig 10 år siden Toril Kojan hadde sin aller første utstilling, og det var her i Sandbekkstua. Siden den gang har mye skjedd i hennes billedverden, og den 22. mars åpner altså hennes 4. utstilling her. Hun har bodd i Rælingen siden 2000 og har deltatt i kunstforeningens styre i 2 år.

Etter at hun debuterte i Sandbekkstua i 1993, har hun hatt mange separatutstillinger i inn og utland, og hennes malerier er innkjøpt av flere store firmaer, bl.a. TV-Norge, Rørosbanken og Scancem. Toril ble ikke kunstner i første omgang, men fikk uttrykke seg i den nærliggende reklamebransjen før hun i 1995 startet det svært populære bladet " Kunst for alle", som hun fortsatt er redaktør for.

Parallelt med sin yrkeskarriere, har hun tatt mange kurs i tegning og maling, med blant annet 4 år på kunstskolen Levende Verksted, som i stor grad har bidratt til hennes halvabstrakte billeduttrykk. Mange reiser og opphold i Europa og Amerika har også påvirket billedspråket. Toril har deltatt på Romeriksutstillingen 4 ganger og på Rælingsutstillingen 5 ganger (begge juryerte).

Toril viser denne gangen "Bilder fra hjertet", et knippe nyere malerier og mange nye akvareller.

Velkommen!

...til åpningen lørdag 22. mars kl. 12:00, hvor vi også får jazzy musikk ved en trio bestående av Morten (gitar), Gry (sang) og Olav (bass).

Som vanlig er utstillingen åpen
lørdager og søndager kl.12:00 - 16:00.