Sandbekkstua lørdag 27. april - søndag 12. mai 2002

Akvareller

Erik Anker

Erik Anker fra Asker har en lang yrkeskarriere som arkitekt bak seg, men i tillegg til arkitektutdannelsen har han også Kunst- og Håndverkskolen i Oslo (SHKS). Han ble tidlig forelsket i akvarellen, og i dag er han helt besatt av den. Hans store forbilde og lærermester gjennom mange år er den moderne akvarellens "far", Arne Isacsson. Anker har også lært av Anders Wallin og Laris Strunke.

I 1989 var han med på å stifte Nordisk Akvarellselskap, en forening som i dag har mer enn 2000 medlemmer. Erik Anker har mange studiereiser bak seg, i sær ligger Provence hans hjerte nært. Hans motivkrets dreier seg ofte om landskap, norske og mer eksotiske, drømmer og symboler, og han liker å eksperimentere med pigmenter, collage og gull- og bronsemaling. Resultatet er gripende akvareller, noen lyriske og luftige, andre mer tette og mystiske.

Du finner mye mer i en artikkel om Erik Anker i "Kunst for alle".

Kom og se denne spennende kunstnerens arbeider i Sandbekkstua.
På åpningen lørdag 27. april kl.12:00 blir det underholdning med vokalkvartetten Blå Acantus som vil synge en lett blanding fra ulike tidsepoker.

Som vanlig er utstillingen åpen lørdager og søndager kl.12:00 - 16:00.