Tilbake til forsiden...
© Copyright 2000

Rælingen Kunstforening
2006 LØVENSTAD
Tips eller forslag til sidene?

Malerier og tegninger

Sandbekkstua lørdag 3. juni - søndag 18. juni 2000

Kjetil Skøien

Kjetil Skøien er oppvokst i Rælingen og bor nå i Oslo. Han er utdannet ved Statens Kunstakademi 1980-1984 og har siden utviklet seg til å bli en kjent og anerkjent multikunstner. Han har hatt en rekke separatutstillinger (Oslo, Bergen, Stavanger etc og i Finland, Sverige og Japan) og har del tatt på mange gruppeutstillinger i inn- og utland med sine a rbeider (installasjoner, fotos, malerier, tegninger og helt spesielle utstillinger). Ikke minst har han arbeidet og reist mye med sitt "PASSAGE NORD performance project". I Sandbekkstua stiller han nå ut arbeider i papir i blandingsteknikk; kull, pastell, akvarell, fra 1991 til i dag. [)e er i en serie landskaper med gjenstander, objekter og symboler plassert i landskapsrommet. Arbeider fra denne serien er tidligere innkjøpt av Nasjonalgalleriet, Svensk Kulturråd og vist flere ganger på Østlandsutstillingen. Kjetil Skøien har også arbeidet som teater-regissør, scenograf, og skuespiller og har nå dessuten debutert som forfatter med boka "Å henge på jorden" (Prosadikt, Aschehoug).

VELKOMMEN!

Kom og se...