År 2000 sin festspillutstiller i Bergen, en ekspressiv mester - abstraksjonens engel... (Dagsavisen):

"Ca 25 tegninger"

Olav Christopher Jenssen

O.C.J. har gitt ca 25 tegninger, spesielt laget for anledningen, som gave til RÆLINGEN kunstforening! Tegningene har vært vist i Sandbekkstua, men henger nå permanent i folkebiblioteket, inngang i Rælingen Rådhus.

RÆLINGEN kunstforening påtok seg utfordringen og benyttet anledningen til å markere sitt eget 20 års jubileum. Dette var et fantastisk tilbud og en stor utfordring for kunstforeningen fra en av de mest markante personligheter blant nålevende norske billedkunstnere - Rælingsgutt og verdensborger innen kunsten! O.C.J. er født i 1954 i Vesterålen og oppvokst i Rælingen.

Han stilte ut sine malerier på den kanskje viktigste enkeltutstillingen for en kunstner i Norge: Festspillutstillingen i Bergen våren 2000. O.C.J. er både anerkjent og vel etablert som kunstner, men utnevnelsen er nok likevel et høydepunkt for mannen som de siste årene har bodd i Tyskland.

Like kjent her i Norge er kanskje O.C.J. som en av de kunstnerne H.M. Dronning Sonja har kjøpt bilder av i mange år.

Senere vil du på disse sidene finne flere av bildene gjengitt.