Kjøp ”Håpløs” til et barnerom!

Rælingen kunstforening er opptatt av å gi barn en opplevelse og forståelse av ekte kunst. Gjennom Barnas kunstklubb gjør vi avtaler med anerkjente kunstnere om å selge kvalitetskunst rimelig, forutsatt at den henges på barnerommet.

Medlemstilbud: Anerkjente kunstnere selger kvalitetskunst rimelig under forutsetning av at den henges på barnerommet.

Det kjøpes og henges opp mange bilder på barnerommene. Plakater, tegninger, diplomer og mye annet. Barn er vel så visuelle som voksne, og setter pris på å ha fargerike og fine ting på veggene. Men mesteparten av det som kommer opp, kommer også ned. Plakatene blir slitte, og barna "vokser fra" motivene.

Hva med å gi barna eller barnebarna noe som de tar med seg videre, og som vil være et kjært, og på flere måter verdifullt, minne fra den gangen de var unge?

Nå har vi inngått en avtale med Ronny Bank, vår forrige utstiller, om at våre medlemmer kan kjøpe litografiet ”Håpløs” for halv pris! Men da må det altså gis  til et barn for å henge på barnerommet. Bildet måler 50 x 50 cm.

"Håpløs" av Ronny Bank

Full pris er kr 3.000,- uten ramme, og du får det dermed for kr 1.500,-. Dersom du ønsker bildet ferdig innrammet, får du rammen til kostpris slik at pris blir kr 2.200,-.

Du kan bestille trykkene enten ved å notere bestillingen i Sandbekkstua i åpningstidene, ved å sende brev til Rælingen kunstforening, Postboks 42, 2018 LØVENSTAD, eller sende den på e-post til ralingen@kunstforening.no.

Bilder med ramme må bestilles innen 4. desember 2013 for levering før jul, bilder uten ramme innen 14. desember 2013.

Foreløpig har vi reservert 25 bilder, så det lønner seg å være tidlig ute! Tilbudet vil også gjelde inn i det nye året, dersom det ikke blir utsolgt.

Tidligere har andre kjente kunstnere bidratt:

Eva Langaas ble konfrontert med ideen, og stilte sporty opp med et bilde som hun solgte til en sterkt redusert pris. Litografiet "Papagallo" ble tilbudt medlemmer av RKF under forutsetning av at bildet var til barn. Det ble en suksess, og de 23 trykkene som RKF fikk til disposisjon ble revet unna.

Neste mann ut var Thorstein Rittun. Han likte tanken, og tilbød 20 trykk av "På vannet". Dette er et fargerikt serigrafi på 27 x 21 cm i et totalopplag på 210. Blått vann, klærne går i gult, oransje, fiolett, blått og brunt, mens bakgrunnen går i grønntoner.

I 2004 var det Hans Norman Dahl som bidro med utvalgte grafiske trykk fra illustrasjonene til Alf Prøysens "Sirkus Mikelikski".

I 2005 solgte vi et silketrykk av Frans Widerberg, vår jubileumsutstiller fra 2004.

I 2007 solgte vi to trykk av kunstneren Zinaida Hodovic.

Skrevet av Geir H A Send link som e-post